صفحه اصلی     /  ليست مقالات مكانيك     /     عضویت

کد مقاله:870920

پسوند مقاله:ِDOC

موضوع مقاله:کروم

تاريخ انتشار: 11 آبان1387

نوع مقاله: عضويتي

مبلغ جهت اعضاء دهکده خاله فر: 9000ریال   
تعداد صفحه: 18صفحه مبلغ جهت غیر عضوها :41600ریال

کروم

...این مقاله  دارای 18 صفحه می باشد.

 مصارف مهم کروميت در صنايع متالورژي، ديرگداز و شيميايي است. عيارکروميت قابل استفاده در متالورژي و صنايع شيميايي بالاست وليکن در ديرگدازها مي تواند پايين باشد.

 صنايع متالورژي :

65 % کروميت در فلززايي (متالورژي) مصرف مي شود. فولاد ضد زنگ، مهم ترين آلياژ توليد شده در صنعت فولاد است و 2-1% توليد فولاد جهان را شامل مي شود.

فولاد ضدزنگ با دارا بودن 36 12% کروم، 80% مصرف جهاني کروم را به خود اختصاص داده است. به علت مقاومت کروم در برابر خوردگي، حرارت، سايش، فرسودگي و اکسيده شدن در تهيه انواع آلياژها کاربرد دارد.

فروكروم و فروسيليكوكروم را به منظور افزايش سختي و تراكم و همچنين افزايش مقاومت در برابر خزش، خوردگي و زنگ‌زدن به فولاد اضافه مي‌كنند که درجة كروميت، محصول نهايي را مشخص مي‌كند. كروميت با نسبت Cr:Fe پايين براي توليد فروكروم، با كروم كم، كربن بالا. در مقادير <12%، كروم تنها عنصري است كه خواص ضدزنگ بودن را به ‌فولاد مي‌دهد. اضافه كردن كروم و ديگر عناصر آلياژساز به فولادهاي ضدزنگ تجاري، خصوصيات و مصرف نهايي آن را تغيير مي‌دهد. 75% از فولاد با قالب‌پذيري بالا و خاصيت ضدزنگي عالي موجود در بازار در تركيب خود 25-16% كروم، >15% كربن و 20-7% نيكل دارند كه در فرآيندهاي شيميايي، تصفيه نفت، كاغذسازي و فرآوري مواد غذايي بكار مي‌رود. 20% ديگر از بازار، فولاد ضدزنگ فريتي است كه 17-11% كروم دارد (ساختارهاي هنري، وسايل آشپزي، سينك آشپزخانه، سيستم‌هاي دفع گازهاي آلوده)

...

<<<بیشتر مقالات سایت که اعضا به آن دستیابی پیدا می کنند با ذکر منبع می باشند.>>>

دان لود کامل

يا

دان لود کامل

يا

لينك ديگر

   توجه: برای دریافت رمز مقالات باید به عضویت دهکده خاله فر درآمده باشید.